השוק המתחדש של נתניה מציג שילוב בין ישן לחדש, בין שוק אותנטי של ממכר ירקות, פירות ותבלינים לבין אתר בילוי ופנאי – ומקדם את המגמה האורבנית שהופכת את השווקים העירוניים לתמהיל עירוני ייחודי התורמים להכרת האוכלוסיה המקומית ולחיזוק הקהילה ומביאים את תרבות הבילוי העירונית ללב הפועם של האוכלוסיה בעיר.
כחלק מהמגמה הזאת, עיריית נתניה ומשרד התיירות חידשו את השוק העירוני הוותיק של נתניה במתחם בילוי מבית המותג – ״חצר השוק" – מתחם חצר מעוצב ואורבני המרכז בתוכו חווית תרבות, בילוי וקולינריה.
הסנונית הראשונה של מתחם "חצר השוק" יצאה לדרך בימים אלה עם פתיחת "הקופסה" – 2 ברים, האחד בר קוקטיילים ומשקאות ולצידו בר קפה וקינוחים הממוקמים בשדרה הצפונית של השוק.
מתחם "חצר השוק" ימוקם בלב השוק, בטריבונה שכונתה בעבר ׳שוק העופות׳.
שטח המתחם חולש על כ-500 מ״ר, ובו יוצבו קלאב-טראקס עם מגוון אופציות קולינריות איכותיות, ברים, אזורי ישיבה ועמידה וכן במה להופעות ואירועי תרבות. הכניסה לחצר השוק נתניה תהיה מרחוב זנגוויל, דרך שדרת הברים המשופצת בשוק.
משרד התיירות ששותף מרכזי לחזון של המקום, השתתף בהקמת קירוי והצללות, בניית דוכנים, חידוש תשתיות ריצוף ותאורה בין הדוכנים, והקמת מתחם להופעות אמנים.
הקמת מתחם "חצר השוק" בנתניה והפיכתו למוקד תוסס ואטרקטיבי לבלייני העיר ולתיירים, הינה במסגרת שיתוף פעולה של עיריית נתניה-מנהלת מרכז העיר ובין מותג "חצר השוק", כל זאת כחלק מן הפרויקט הכולל לחידוש השוק.
יש לציין כי עיריית נתניה רואה בשוק העירוני מתחם אסטרטגי תיירותי ומוקד משיכה לתושבי הארץ ותושבי חוץ ובתוך כך, היא פועלת זה שנים במסגרת תוכנית חומש לשדרוג תשתיות והתחדשות עירונית במרכז העיר הוותיק, לרבות השוק העירוני.
בשלב הבא יש כוונה לתכנן דוכנים חדשים, להוסיף הצללה וקרוי לטובת המשתמשים, טיפול במפלס הרחוב, בתאורה, בריהוט רחוב מתאים ובנטיעת עצים, הכל כדי ליצור מקום אטרקטיבי ומזמין.
פרויקט הקמת התשתיות בוצע באמצעות חל"ת ובמימון עיריית נתניה, משרד התיירות ומשרד השיכון.